maandag 1 februari 2010

Op cursus

Afgelopen vrijdag en zaterdag was het weer zo ver: Open House bij Claudia Pfeil in Krefeld, Duitsland.

Deze keer had ik me ingeschreven voor twee workshops: Allereerst de "maintanance class" van APQS, waarbij je alle ins en outs van de long-arm naaimachine geleerd krijgt. Deze cursus wordt gegeven door de technici van APQS en ze zijn dan ook aanwezig om de machines een grote beurt te geven. Ik had mijn machine meegenomen omdat ik vond dat ik de stekenkwaliteit niet goed meer uitgeregeld kreeg. Gelukkig was mijn klacht terecht: het spoelhuis zat wat los en dat komt de steken niet ten goede. De technicus verhielp de klacht en keek tevens de hele machine goed na en nu kan ik er weer tegenaan!

Zaterdag volgde ik de workshop "threadpainting" van Claudia Pfeil. In deze workshop werd ons geleerd hoe je met behulp van garens en structuren leuke effecten kunt bereiken in een quilt. Voor de middag werden allerlei structuren geoefend en na de middag kregen we de opdracht een klein landschapje te maken. Nu is tekenen en schilderen niet mijn sterkste kant, maar het resultaat is toch heel aardig geworden!

De zaterdag werd afgesloten met een show and tell, maar hier kom ik in mijn volgende blog op terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten