zondag 7 maart 2010

Tussendoor

Zondagochtend, de kids nog in de pyama en als ze dan lief aan het spelen zijn probeer ik aan de tafel in de huiskamer te doen wat ik zo graag doe: Lapjes aan elkaar naaien.

Al een hele poos wil ik een Double of Tripple Irish Chaine maken, vooral omdat je de witte vlakken zo mooi met veren kunt quilten. Gisterenavond zag ik op een blog een leuke variatie van een Tripple Irish Chaine en die wordt het. Dus deze ochtend mijn doos met 2" repen gepakt (ik snij altijd mijn resten op in repen van 2"en 2,5") en aan de slag. Hoe groot de quilt wordt weet ik nog niet, dat ligt een beetje aan hoeveel leuke stofjes ik uit de doos weet te grabbelen, maar minstens eenpersoons bed anders komt het patroon niet leuk uit vind ik.

O ja, het patroon vindt je hier: http://www.modabakeshop.com/2009/05/triple-irish-flower-quilt.html
De quilt die daar getoont wordt is een babyquilt (ongeveer 100x100cm) en wordt gemaakt van een honeybun. Maar hij is eenvoudig om te rekenen naar een grotere maat en/of bredere repen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten