dinsdag 19 juni 2012

Nederlandstalige handleiding Singer Featherweight

Het gonst in Nederland! Er is een hele hausse ontstaan rond een oud naaimachientje, een dot van een machientje: De Singer Featherweight. Ook ik raakte verliefd op het ding, al een paar jaar terug toen eenzelfde rage (die overigens nog voortduurt) aan de gang was op een Amerikaans forum voor longarm quilters.

Dolgelukkig was ik dan ook dat ik een tweetal machientjes kon overnemen van een gepensioneerde naaimachine handelaar onder de rook van Rotterdam. Een jaar later heb ik er een verkocht omdat ik graag er mee naaide, maar twee was toch ook weer niet nodig. Ik zal mijn zinnen ook wel op iets anders hebben gezet, maar dat weet ik eigenlijk niet meer.

Mijn Featherweight is behoorlijk kompleet met het Nederlands talige boekje. Om het met iedereen te delen heb ik het indertijd ingescand en op mijn oude website gezet. En nu de Singer Featherweight helemaal hip is en er een heleboel boekjes verloren zijn gegaan wil ik de link graag met jullie delen:

- LINK NAAR DE FEATERWEIGHT HANDLEIDING -

Ga in de linkerkolom naar "vintage sewing". De website is al een aantal jaren niet meer bijgewerkt en misschien werken niet alle links meer. Maar het boekje (en het boekje van een oude Pfaff) zijn er nog te vinden.
Veel plezier ervan, ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterliet of efkes op de "like" knop drukt van Faceboek!

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij ben ik de gelukkige eigenaar van je andere machientje. Heb hem van de week maar weer eens tevoorschijn gehaald en hij doet het nog prima.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Martine, wat leuk om een reactie van je te lezen! Ook ben ik blij te horen dat ie het nog goed doet. Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen