dinsdag 17 juli 2012

Op vakantie en dit gaat mee / On summer holiday and I take along

Afgelopen week waren we een weekje naar de zee. Natuurlijk neem ik een project mee. Vorig jaar kwam het niet eens uit mijn tas, maar dit jaar ben ik een beetje verslingerd: Aan hexagonnen! Je leest het goed, als echt machine mens ben ik aan het handwerken. Ik vond een plaatje op internet van een hexagonquilt en was er meteen helemaal weg van.
Nu ben ik al eens met hexagonnetjes naaien begonnen vorig jaar, maar was niet tevreden met mijn resultaat. Ik dacht dat het niet voor mij weggelegd was. Nou ik had het mis, ik was enkel niet op de hoogte van een aantal  tips en handigheidjes. Maar daarover blog ik een andere keer. Nu heb ik de smaak te pakken en ging er dus een heel handige vakjes doos mee, gevuld met stofjes en voorbereide hexa's.

Op naar Egmond aan zee. Helaas liet het weer behoorlijk na. We hebben veel regen gehad met opklaringen in de namiddag. Het was te koud om op het strand te liggen, maar wel goed genoeg om vele zandkastelen te bouwen en schelpen te zoeken. We hadden een appartement met prachtig uitzicht op zee en over  Egmond. Ik heb heel wat uurtjes in de vroege ochtend (met de rest van het gezin nog in bed) heerlijk zitten naaien aan de tafel voor het raam.

Op de foto's zie je het uitzicht vanuit het appartement en de vorderingen aan mijn quilt.
Natuurlijk stond er ook een bezoekje aan een quiltwinkel in de buurt op het programma: De dekenkist in Bergen. Een prachtige winkel in een historisch pand. Ik geloof dat ik nog niet eerder zo'n grote collectie figuratieve printjes heb gezien. Stofjes met hondjes, knoopjes, raketten, boerderij. Verzin het maar en er is een stofje van. Gelukkig voor mij (want ik was op zoek naar klassiek) was er ook een hoek met prachtige rozenstofjes. Dus ik kon het natuurlijk niet laten en moest een paar lapjes kopen voor de hexagon quilt.

Fijne dag!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten