maandag 20 juni 2011

Gequilt op de Babylock sashiko machine

Jeetje, tot mijn grote schrik zie ik dat ik al drie weken niet meer geblogd heb! Het lijkt wel of er niets te doen is in de quiltstudio. Nou, niets is minder waar, het is drukker dan ooit. Ik kan jullie zeer binnenkort vermaken met een heleboel snoepjes voor de ogen. Verder ben ik gisteren naar de groothandel geweest en ben weer eens verliefd geworden, figuurlijk dan toch. Maar daarover morgen meer.

Nu even een paar fotootjes van een quiltje dat ik heb gequilt op de Babylock Sashiko machine. Je weet nog, de quiltmachine die steekjes maakt die net lijken of het op de hand gequilt is. Ik mocht van mijn naaimachine handelaar de machine uitgebreid uitproberen. En dat heb ik dan ook gedaan! Als tegenprestatie maakte ik hem dit quiltje, zodat hij in de zaak iets meer kan laten zien dan een proeflapje. Dit quiltje is ongeveer 80 cm in het vierkant. Je maakt het van een Moda charmpack en twee fatquarters stof.
Het patroon kun je bij haar bestellen. Tja, nu ik het heb afgegeven denk ik dat ik er nog eentje voor mezelf maak...


4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg mooi uit, net of het met de hand is gedaan en wat een mooi quiltje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi s dezemachine duur in de aanschaf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb je zelf ook de sashiko? Ik ben wel benieuwd hoe het jou er mee gaat, de mijne is al vanaf april 2012 onderweg wegens reparatie en ik kom er niet verder mee.

    BeantwoordenVerwijderen