donderdag 10 mei 2012

Vandaag op de machine / today on the machine

Op de machine ligt momenteel Monique's quilt. Ze stuurde me een prachtige top in een bloempatroon en wilde graag veel veren erop. Geen enkel probleem, alleen.... wat doe ik met de bloemen? Ze zijn gemaakt met een vouwtechniek die voor reliëf zorgt.

Ooit vertelde een ervaren quiltster dat een quilt  "spreekt" en "zegt" wat ze nodig heeft. Nu ben ik helemaal niet zweverig, maar ze heeft een punt. Meestal weet ik meteen wat me leuk lijkt om te quilten bij een bepaalde top maar deze keer was het anders. De veren waren gauw bepaald: Ze lijken nu als takken uit de bloemen te ontspruiten. Maar wat met die bloemen? Uiteindelijk heb ik gekozen voor een paar sierlijke zichtbare lijnen, gecombineerd met stitch in the ditch.
Hier een voorproefje. De hele quilt laat ik pas zien nadat de eigenaresse de quilt terug ontvangen heeft en zelf de premiere heeft beleefd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten