donderdag 10 april 2014

King George quilts



Met een aantal dames van de Sew In (iedere laatste vrijdagmiddag van de maand) zijn we aan de slag gegaan met de King George quilt. Over dit patroon heb ik eerder ook geblogd (even terug kijken dus!). Inmiddels is mijn quilt bijna af, alleen de rand wordt de komende avonden nog tegen gezoomd. Ik heb op de hand de blokken genaaid, met mijn Singer Featherweight de inzetten en tussenstukken gedaan en met de longarm gequilt. Het quiltpatroon is heel rustig en ruim uit elkaar gehouden want ik wilde een lekkere deken voor op de bank. Zacht en soepel waren daarbij het devies. Ertussen zit een heerlijk wollen vulling, lekker warm en ademend!


Ook de quilt-top van Tiny is klaar. Zij heeft meer en zachtere kleuren gebruikt! De onderste twee foto's zijn van haar quilt. Is het geen plaatje? Stiekem vind ik haar kleuren mooier, ook de donkere sashing geeft prachtige diepte aan de quilt. Prachtig gedaan!
Zo zie je maar wat kleurgebruik doet, hoe subtiel ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten