vrijdag 17 juli 2009

Repen snijden

Ik ben (en misschien wist je dat al) helemaal gek op scrappy quilts. Ik laat dan ook niet graag stof verloren gaan. Immers, alle stofjes, hoe klein ook zijn toch gekocht en er gaat best wat geld zitten in deze hobby. Daarom probeer ik telkens wanneer ik een project klaar heb, de restanten te versnijden en te verdelen. Dus heb ik zonet de restjes Lecien stofjes van de quilt die je hieronder zag versneden in repen van 2 inch (5 cm). De lichte in een bak, de donkere in een andere bak.

De stukjes die nog te verwerken zijn, maar niet recht of minder dan 2 inch en de blokjes die mislukte gaan ook apart. Daarvan wordt een kruimel-quilt gemaakt, hoe zie je binnenkort want dat wordt een hele leuke workshop. Tenslotte blijft dit over:

1 opmerking:

  1. Wendy wat een mooie quilts heb je gemaakt. Super. Als ik het goed begrijp krijgen we er in Limburg een winkel bij? Leuk. En je ontwerp voor een beginnersquilt is prachtig. Als je dat kunt als beginner weet ik zeker dat mensen gelijk verslaafd raken aan quilten.

    BeantwoordenVerwijderen