vrijdag 13 november 2009

Wat ligt er deze vrijdag op de machine?

Op dit moment ben ik bezig met mijn "Hollandse quilt". Opgebouwd uit de traditionele zandlopertje in antieke stofjes. Ieder driehoekje wordt voorzien van enkele boogjes en een krulletje. Voor de eerste keer heb ik fleece stof als achterkant gebruikt. Dat gebruikte ik eerder ook al graag voor de achterkant maar ik had het nog niet eerder op de longarm machine gespannen. Dat viel alleszins mee.

Ik gebruik graag fleece omdat je er geen tussenvulling bij nodig hebt (Er bestaat geen quiltpolitie!!), lekker snel warmte geeft, het een heel soepele deken blijft ook bij intensief quilten, makkelijk te wassen is en gewoon in de droger mag. Perfecte eigenschappen voor een dekentje voor op de bank. Ook een leuk idee voor een babydekentje! Gebruik dan wel katoenen fleece stof of een kant en klaar dekentje (oa. bij Prenatal te koop)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten