dinsdag 15 februari 2011

Het zomertafelkleed





Ook deze quilt is door Trudy gemaakt. Ze heeft het patroon gevolgd uit dit filmpje hier op deze blog. Ik kreeg van haar Carte Blanche voor het quiltwerk. Bij deze top best een moeilijke vond ik vanwege het uitgesproken kleurgebruik en het grote contrast met de witte stof.

Wanneer ik niet zeker weet of een motief goed uit zal pakken op de quilt, of om te overleggen via de mail met mijn klanten, teken ik het quiltmotief op dunne witte plastic (bloemenfolie). Dit doe ik met whitebord markers zodat ik makkelijk correcties aan kan brengen. Ook test ik verschillende garens uit, door een beetje van de klos af te winden en het garen zo op de quilt te leggen. Een draad is veel minder uitgesproken dan een hele klos die je erbij houdt.

Uiteindelijk koos ik voor een bloemig motief met ronde vormen die het formele van de vierkante iets zachter maakt. Het is gequilt met "regenboog" garen. Een bijzonder fruitige quilt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten