vrijdag 11 februari 2011

O jé, verliefd! (alweer)

Tja, ik heb er nu eenmaal regelmatig last van: Ik word graag verliefd. En dan vooral op prachtige quilts, al of niet ver buiten bereik. Afgelopen week kocht ik de Quilt en zo (bij de meeste boekhandels in de schappen) en daarin werd een nieuw blok of the month poject gepresenteerd: Variahex van Evy van het Quilters Palet uit Den Haag. Volgens mij hebben ze een echte rage ontketent! Overal komen hexagons voorbij! Het is ook een erg leuk werkje. En hoewel ik een echte machine quilter ben vind ik een andere techniek proberen ook heel leuk. Dit doet me denken aan mijn allereerste patchwork dat ik maakte toen ik op de brugklas zat: Op de engelse manier hexagons aan elkaar naaien tot een schouderpas voor een blouse. Allemaal roze stofjes bij elkaar gezocht in het stoffenwinkeltje van mijn tante.

Nu zie ik al een voordeel: Ik kan dit samen aan de tafel doen met de kids. Vooral Luuk vond het erg leuk om ook te knippen en te knutselen met stof én mamma's plakstift. Ik heb er gauw een paar foto's van gemaakt.

Ik heb pas een blokje klaar dus daar kan ik niet zo veel van laten zien. Maar kijk eens op haar blog, dan wordt je echt geïnspireerd!


1 opmerking:

  1. Wat een leuk patroon.
    Dat is inderdaad het voordeel om met de hand te patchen.
    Ik heb 2 puberdochters die beneden huiswerk maken en ze vinden het dan nog steeds leuk als ik er bij zit.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen