vrijdag 8 maart 2013

Leuk patroon!


Zoals velen van jullie weten, ben ik een fan van oude naaimachines. Ik vind het heerlijk om er over te lezen, ze te zoeken (en vooral proberen niet te kopen!!) eraan te klussen en natuurlijk erop te naaien. En net als velen van jullie heb ik een speciale zwak voor de Singer 221, de featherweight. 

Tja en toen kon ik het toch weer niet laten: Ik heb twee "nieuwe" machines gekocht. Een Singer 221 uit 1949 en een Singer 412G uit 1954.

Vooral de laatste is een verhaal apart. Hij kwam met de post. O jee!  Matige doos, kansloos koffer en een heleboel stof. Oud ijzer leek het. Maar ach, er was voetbal op tv, dus type en bouwjaar opgezocht. Daarna met poetsdoeken, olie en vet aan de slag. Resultaat: een perfect werkende Singer 412G uit 1954. De meest hippe en moderne machine toen. Best wel rock and roll niet waar?

Alleen is hij z'n koffer nu kwijt. Daarom wil ik er een hoes voor maken, zodat het stof niet meteen weer de overhand krijgt. Om ideeën op te doen struin ik graag het internet af. Op zoek naar een leuke hoes deze keer. Ik stuitte daarbij op een super leuk paper piecing patroon, ontworpen door Sonja (klik).
Ik denk dat dit de basis gaat worden van een hoes voor de featherweight. Nu verder op zoek naar een leuk patroon voor de grote machine. Wordt vervolgd...

Fijne dag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten