maandag 26 maart 2012

Lente Open Dag op 20 en 21 april

Deze quilt mocht ik voor Mariëlle quilten. 
Houd vrijdag 20 en zaterdag 21 april vrij voor de jaarlijkse Lente Open Dagen!

We zijn al druk bezig met de voorbereidingen voor deze dag.
Zo ben ik zaterdag naar de vakbeurs H+H in Keulen geweest en heb daar een aantal producten gezien waarmee ik het assortiment in de studio wil gaan uitbreiden. Ik heb bijvoorbeeld dotjes van vingerhoeden meegebracht van het Spaanse merk Damapatch. Ook zag ik prachtige naaidoosjes, meetlinten, schaartjes en nog veel meer. De eerste bestellingen zijn geplaatst. Maar daarover later meer.

Bijzonder verheugd ben ik met de toezegging van Mariëlle Goos uit Roosendaal om een aantal van haar quilts tentoon te stellen tijdens de open dagen. Mariëlle quilt al 21 jaar en is de tel kwijt geraakt als je haar vraagt hoeveel quilts ze heeft gemaakt. "Meer dan 100" was haar antwoord. Ze heeft een breed repertoire waaronder vele red/blue work quilts en quilts gemaakt met Jinny Beyer stof. Mariëlle woonde een tijd in Amerika en heeft in die jaren en ook nog daarna voor Jinny Beyer gewerkt. De link is gauw gelegd.

Nog een hele boel te doen voor het zover is. Een voorbeeldje: Deze week kwamen er weer nieuwe stofjes binnen. Niet zo heel bijzonder, dat gebeurt regelmatig. Alleen vond ik dat de stofjes in mijn manden zo snel omvielen en daardoor niet goed te zien zijn. Oplossing: een andere manier van opvouwen. Tja en toen ik de eerste serie opgevouwen had volgens de "nieuwe methode" vond ik het "oude" niet meer mooi.   Er zit geloof ik niets anders op dan alle fatquarters opnieuw te vouwen. Wanneer het af moet zijn? Je raadt het al..

Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten