dinsdag 20 maart 2012

Nog meer popjes haken

Baboesjka amigurumi
Die kleine poppetjes om te haken heten dus amigurumi. Een handwerkrage uit Japan. Eigenlijk het liefst zo klein mogelijk, maar ik blijf natuurlijk wel Hollandse vingers hebben en geen Japanse. Hoewel ik vroeger haakte met haaknaalden 0,75 en 0,50. Maar dat wordt met alleen maar vasten toch een heel "vast" karwei. Daarnaast is die fijne Catania glanskatoen geschikt voor naald 2,5 of 3 en dat is een hele fijne maat vind ik.

De patroontjes voor deze poppetjes zijn van Bigú.
Kun je niet haken en wil je het wel leren? Laat het me even weten, dan organiseer ik een workshop in de studio. Lijkt me leuk!

Catania glanskatoen is er nu trouwens ook in een dunnere variant, die moet ik nog uitproberen. Worden de popjes vanzelf kleiner zonder dat de verhouding tussen het aantal steken en de steekgrootte uit de pas gaat lopen. Maar goed. Intussen blijf ik lekker voor de tv freubelen met (haak) naalden en draad.

Zeg ik het quilten nu helemaal vaarwel?
Natuurlijk niet! Ik heb het stof al weer klaar liggen voor mijn volgend project: Een tripple feathered star. Maar daarover in een volgend blogje meer!
Kokeshi/Geisha amigurumi maar nog niet af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten